Dagen

Har äntligen fått börja komma ut på övningsgården i skolan nu! Man var rätt trött på att ha teori efter en och en halv vecka. Vi håller iaf på att bygga en väggform. Men vi är 16 personer så det blir inte så mycket att göra för varje, men det funkar :) För de som inte vet så är alltså en väggform precis som det låter, en form man gjuter väggar i.
Såhär kan en sådan se ut, dock är den vi gör mycket mindre.



När jag kom hem från skolan sen så red jag Mirre lite dressyr, han var jätteduktig. Tränade mycket på att han ska forma sig i sidorna. Han är väldigt duktig och flyter inte ut med bogarna som många andra unghästar gör men då blir det istället lite tvärt om, så han bara svänger utan att forma sig. Men han är lättlärd så han förstår ganska kvickt vad man vill. Kan även berätta att han såklart inte hetter Mirre, hans riktiga namn är Mr Miracle man :) Ska komma ihåg att fixa bilder!

Kim fick stå idag också, och det har jag lite dåligt samvete för. Men det var dels för att jag var grymt hungrig efter att ha ridit Mirre och sen vart klockan mycket, men även för att hon var så satans lortig, man behövde typ munskydd för att ta av täcket, så mycket dammade det. Imorgon ska hon bli ordentligt borstat och skrittjobbad, är nämligen ledig från skolan imorgon, eller ledig och ledig. Det kommer en som ska kakla i köket och då ska jag vara med han, och eftersom mina bygglärare tyckte det lät bra så lät de mig stanna hemma och vara med på det. Skolan har någon temagrej på eftermiddagen imorgon om rasism och dyl. så det var ganska skönt att slippa allt det. 



Nu ska jag kolla lite på How I met your mother och bara ta det lugnt resten av kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0