5 Februari

Nu är jag hemma från Högbo :) Har väl inte gått sådär superbra men jag är nöjd ändå. I LB:n fick jag ett jäkla skitpet, kom lite när på en trippel så hon hoppa mest uppåt än framåt, hon var supertaggad och det var så rörigt på framridningen att jag aldrig fick henne att slappna av så hon var lite studsig. I LA:n ramla jag av, så klantigt av mig :( Kim var verkligen hur fin som helst och det var verkligen inte hennes fel! Var en linje på fyra galoppsprång lite framåt, så kom jag lite nära på första hindret så jag tänkte att jag var tvungen att trycka på som bara den för att hon skulle nå fram, men hon låg ändå alldeles för stort för att kunna hoppa av. Så jag är ändå nöjd med att hon stanna istället för att hoppa, hade antagligen bara landat på bakbommen och det vill jag verkligen inte, det visar bara att hon är klok som stannar i sådan lägen. Men de första fyra hindrerna var hon super, kunde hålla en mycket bättre galopp i den här klassen och allting flöt på tills jag klantade mig. 

Men aja, jag är nöjd med henne, hon såg så ledsen och fundersam ut när jag låg på backen, söthäst! Hoppade lite på framridningen efteråt och hon var jättefin och inte ett dugg osäker :)

Är redan laddad inför nästa helg i Heby, då jäklar ska jag inte klanta mig som jag gjorde idag!
Nu ska jag äta tårta med släkten eftersom min syster fyller år idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0