Fullt fart

Har varit full fart på mig hela dagen kan man säga. Sågade och spikade hela förmiddagen, när jag slutade vid lunch drog jag ner på Friskis och körde en timmes konditionsträning och när jag kom hem red jag två hästar. Så jag sitter vid datorn med gott samvete i kväll :D

Red Kim för Annika och hon var jättefin. Eftersom hon bara har skrittat och vilat de senaste dagarna hade jag inga större förväntningar. Men när jag tog tyglarna så var allting perfekt, från början till slut, jättestadig och hade värsta bra takt i traven (den har kommit de senaste veckorna, förut så var hon ganska trippig av sig). Gjorde mycket skänkelvikningar och även tänk mot sluta, helt utan problem! Hon är bara för perfekt ibland min lilla pärla <3 

Red med den nya martingalen/förbygeln idag också, lite svårt att avgöra om det är någon skillnad att rida med den eller en vanlig stum martingal. Märks nog i hoppningen när hon går högre med huvudet. Men jag har hört att hästar ska trivas med en elastisk martingal så :) 

När jag ridit Kim hoppade jag upp på Laman och mjukade upp henne lite åt Stina, hon kändes ganska bra, fast man märker att hon inte är som när vi tävlade dressyr tillsammans, då var hon verkligen i fin! Tänkte på att hon ska vara lätt och lika jämn i munnen och att hon inte bara ska springa på när det blir jobbigt. Ska rida henne på Fredag också och forsätta lite med det jag gjorde idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0