30 Januari

Nu är jag hemma igen och ska berätta lite om helgen tänkte jag. I fredags så red jag på åkern på en gång när jag kom hem från skolan så jag hann rida innnan det var mörkt. Kim var iaf jättefin och lydig, fick sträcka ut lite på slutet det tyckte hon var kul! Anledningen till att jag inte hann blogga var att jag var tvungen att skynda mig in för att göra mig iordning innan bussen till Pontus skulle komma, så resten av kvällen tillbringades hos han med massa mys och godis :)

På Lördagen fick jag åka med pappa hem så jag kunde rida innan jag skulle till Pontus igen, red båda ponnyerna, Laman fick gå på åkern där hon fick galoppera ur sig ordentliget, jag säger bara satan vad den lilla ponnyn kan galoppera! Det roliga med att rida henne är att man kan gasa hur mycket som helst och hon sträcker ut så mycket hon bara kan och så när man sjunker ner i sadeln saktar hon ner helt ut av sig själv (så lätt är det inte riktigt med Kim).

Kim fick hoppa lite småhinder. Ett kryss på medelinjen, en linje med studs och fyra galoppsprång fram till ett litet räcke, hade även en kombination med tre små oxrar. Hon gjorde allt utan några konstigheter, hon kändes väldigt fräsch och rädd om sig så nu är jag taggad till nästa helg då jag ska göra årets första start i Högbo. Kulkul! :)

Sen kom Pontus och Jesper och hämtade mig och resten av kvällen spenderades med dom, vi satt hemma hos Pontus och chillade lite bara :)

Idag tog jag bara en promenad på 45 minuter med Kim i vintersolen, det tyckte både jag och Kim var mysigt :)
Just nu sitter jag i soffan och väntar på att världscupen ska börja på TV :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0