Bomövningar

Red i ridhuset idag och la ut tre bommar som på bilden ovan. Tränade på att hålla en jämn galopp och byta galopp över bommen, gick ganska bra och Kim var lugn och avslappnad. När jag travade fram red jag mycket på rakt spår lite innanför, både över bommarna och på andra sidan, tänkte på att hon skulle lägga lika mycket stöd i båda tyglarna och vara helt rak, det gïck bra. Fortsatte med samma sak i galopp och efter det red jag som i en åttvolt, en grej var att hon landade väldigt lätt i korsgalopp efter bommen i mitten om jag inte var väldigt tydlig, men hon gjorde det bra flera gånger i båda varven. Avslutade med att rida på i ett lite högre tempo och tänkte på att hålla bra tryck, detta är en sak som hon verkligen har blivit duktig på, förut hade hon tendens till att bara springa fortare om man tröck på henne men nu galopperar hon verkligen igenom kroppen bakifrån och fram, hon har även blivit mycket bättre på att komma tillbaka i galoppen och samtidigt behålla trycket.

Passade även på att sortera ut lite träns som ska säljas idag när jag hade mycket tid, putsade även lite grejer som var skitiga. En sak som jag har blivit lite fundersam över är om min sadel ligger lika bra som förut, tycker nämligen att den är lite trång vid manken typ (lite nedanför). Ska be en som är duktigare än mig på sadlar ta och titta på det.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det mys för hela slanten resten av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0