Kim 20 Januari

Var duktig och gick upp innan skolan idag (Vart typ 8 så det var inte så tidigt iaf). Hoppade över cavalettin idag också och red på åkern istället, jag rider ju för det mesta när det är mörkt nu så då passade jag på att vara ute nu när jag kunde rida i ljus :) Blir ju så mycket i ridhuset den här årstiden och jag är alldeles för feg för att vara ute och rida i mörker! 
Var jättenöjd med henne, förut red jag med graman när jag red ut/var på åkern för annars vart hon väldigt stark, egentligen tycker jag inte om att rida med gramantygel, tycker det kan ge motsatt effekt, men i det här fallet så föredrog jag att rida med det istället för att behöva dra henne i munnen. Men idag hade jag ingen graman och red henne på vanligt tredelat och det gick hur bra som helst! Ingen dragkamp alls och jag kunde jobba henne i form i både trav och galopp, jättelydig var hon. Red inte så länge, dels var hon så fin att jag inte behövde nöta varv efter varv, sen så var jag tvungen att skynda mig in för att duscha innan skolan. 

Här är två bilder från idag:


Det var en väldigt härlig morgon fast det var -13



Frost runt mulen ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va mysigt :) Vi kan ta och rida ut tillsammans så fort jag är frisk igen :)

2011-01-20 @ 20:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0