Varsågod och...

BLOGGA!

Bloggens allra första inlägg här och jag tänkte börja med att presentera mig själv och min ponny Kim, eftersom det ska till största del handla om oss två.
Vi börjar med mig:

Mitt namn är Linda Strandberg, jag är 16 år och jag bor en gård strax utanför Falun i Dalarna. Jag lever tillsammans med mina föräldrar, min syster, en hund, en katt, en kanin och två hästar (+ tre inackorderingar).
Jag har bott här hela mitt liv, och det har nästan alltid funnits hästar med i bilden, förutom ett år då jag inte red alls. Jag har tävlat upp till MSV B hoppning och LA:p1 dressyr, men det är hoppning som gäller nu även fast jag tycker det är roligt och väldigt nyttigt med dressyrbiten. 
När jag inte rider går jag i skola på Lugnetgymnasiet, Byggprogrammet och jag trivs som en fisk i vattnet! Annars är jag med min pojkvän Pontus, mina fina vänner, eller så kopplar jag bara av vid datorn och lyssnar på grym musik!

Kim:

Kim är en D-ponny, sto och född 1995, och jag måste säga att hon är en av mina absoluta favoritponnyer jag någonsin ridit. Hon har verkligen allt en tävlingsponny ska ha, kapacitet, kvickhet, temperament, psyke, ja allt. Hon är en väldigt personlig tjej som älskar uppmärksamhet, när alla tittar och klappar på henne, då är hon som nöjdast. Men hon är väldigt positiv i ridningen och ger allt hon har i både dressyr och hoppning. Vad hon har gjort med tidigare ryttare har jag ingen riktig koll på, mer än att hon har startat MSV B. Vi har placeringar upp till LA och satsar på MSV 2011.
Historien om hur Kim kom till oss är lite annorluna. Jag hade nämligen hennes halvsyster Isabelle innan och tävlade mycket med henne, sen så vart hon skadad och vi bestämde oss för att betäcka henne, det var då jag bestämde mig för att sluta rida. Men så pratade mamma med Isabelles förra ägare som är lite intresserad av avel och hon sa att vi fick byta tillbaka Isabelle mot en D ponny, Kim alltså.
Egentligen var det meningen att jag skulle rida Kim och sedan sälja henne men eftersom vi passade så bra ihop bestämde jag mig för att behålla henne. Så det här där vi står idag, jag har tävlat henne lite förra sensommaren/hösten och lagt ner mycket arbete på dressyren. Utvecklingen med henne går bara framåt och hon blir bara roligare att rida för varje dag som går! :)



En bild på oss från i höstas.


Kommentarer
Postat av: Stina

Reklamera min blogg så reklamerar jag din ;)

2011-01-18 @ 17:38:54
URL: http://lifebystina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0