Idag var det hoppning på schemat!

Tjaa!
Vaknade halv elva idag trots att jag ställt klockan på åtta, inte okej. Så då gick jag upp på en gång och då sa mamma åt mig att snickarna var här och att jag kunde vara med dom idag när det skulle sätta in fönsterna i mitt lilla hus som vi håller på att bygga, ska ta lite bilder imorgon! 

Efter att de hade åkt så byggde jag och Mathilda lite hinder i ridhuset så vi kunde hoppa :) Mathildas syster Amanda var med och hoppa också :)

Det här var vad vi satte upp iaf :) ganska simpelt men nyttigt :) Vanliga cavalettis på ena långsidan och sen 16 m fram till våran supersnygga graffitigrind ;) måste ta kort på den och visa! Sen hade vi en distans på böjt spår med en vanlig plankoxer och ett räcke som vi satte våran superpimpade bom på ;) haha, vi har hängt sjärtlappar på den, måste också tas kort på!!



Vi gjorde en liten bana som gick:
Graffiti ner till studsen, runt ett varv, vända upp på räcket från hörnet, sen ner på oxern och sen avsluta med studsen och sen ner på graffitit. 
Kim var jättefin, hoppade banan på 1,15 ungefär (inte studsen då). Första gången sen skadan som jag hoppar över en meter :P Hon var klockren på det! Så jag är supernöjd, hon har fått en helt annan galopp och kan sätta sig på bakbenen mellan hindrerna utan att flänga med huvudet och börja studsa. 

Nu ska jag tillbringa sista tiden av det här dygnet genom att titta på Sex and the city!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0