Galen häst!

Vaknade hos Pontus idag, var hemma runt ett. 
Var i stallet hela eftermiddagen, mockade och fixade klart allting och sen kom Angelica med Mirre. Han var hur duktig som helst! Hoppade idag och det var inga konstigheter alls, förstod precis vad som var på gång. Hoppade kanske runt 40-50 i både trav och galopp helt utan problem. Var som vilken 7åring som helst typ, inte alls vinglig eller så! 
Så nu längtar jag tills nästa Söndag då vi ska hoppa igen, ska rida lite dressyr på Onsdag också :)

Efter det skulle jag ta en mysig promenad med Kim, big mistake. Den var allt annat än mysig! Hon har sån jäkla överskottsenergi just nu så det är inte klokt, tror hon känner sig helt fräsch nu. Iaf så var det raketfart från början och hon vart bara tokigare och tokigare, när det började blåsa, hon galopperade på stället och hoppade upp på bakbenen så bestämde jag mig för att vända.
Det var då den jobbigaste promenaden på länge kan jag säga. Så nu får det bara blir skritt i ridhuset. Tråkigt men nödvändigt, kan ju inte ut och gå med en häst som är mer högt än lågt. 

Kollade på sista Världscupdeltävlingen också, mycket spännande! Lite ovant att se både Meredith Michels Beerbaum och Ludger Beerbaum få stopp, eller stopp och stopp, missförstånd snarare. Men sånt händer även den bäste! En annan sak som var ovant var att inte höra Jan Svanlund, han gick ju som det flesta vet bort efter en stroke nyligen, väldigt tråkigt :( 

Imorgon börjar jag kvart över tolv men det blir att gå upp tidigt ändå, ska fixa stallet och träna innan skolan :) Men jag tänkte gå upp vid åtta så det blir inte speciellt tidigt, går ju upp halv sju annars när jag ska till skolan så. 



Jan Svanlund och Lotta Björe




Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Så jäkla hemskt, kommer bli tomt att titta på världscuperna nu.. :(

2011-03-29 @ 22:37:48
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0