Att göra en lång helg kort

Ska försöka berätta om min helg någorlunda sammanhängande nu. Börjar med att be om ursäkt för den bristande uppdateringen!

På Fredagen gick jag i skolan, red Kim, var med Pontus och hade det allmänt lugnt och mysigt :) 

Lördagen var dagen med stort D, jag skulle äntligen få träffa valparna! Vi började dagen med en trip till Valbo och Ikea, skulle fixa kök till mitt hus. Andra köket vi köper där på loppet av några månader, haha, helt normalt!
Vi var framme hos valpägaren runt två, vi satt och pratade, myste med de grymt söta och gosiga valparna, diskuterade hur vi ska göra när vi hämtar valpen och annat praktiskt. Efter midsommar och våra hemma tävlingar (som för övrigt har grymt bra premier!) så åker vi ner och hämtar henne. Tror ni att jag längtar eller? :D

Enda problemet just nu är vad jag ska döpa henne till, lutar åt Doris, men jag vet inte. Doris är sådär fulfint och lite gulligt samtidigt, Kelly har jag också funderat på.

Skulle i såfall bli Nero och Doris! Nästan som Nemo och Doris! ^^



På Söndagen hoppade jag Mirre. Han fick pröva att hoppa kombination, eller en 5½ som det så fint heter, och plank. Han hajade på en gång vad han skulle göra och att han skulle ha ett galoppsprång i mellan hindrerna. Planket gick också bra, han sprang förbi en gång, men det var bara för att jag var lite för otydlig. Det stod i en ganska knepig vinkel på diagonalen. Men sen var det inga problem, sista gången jag tog det fick han verkligen kliva av stort! Han såg på en gång hur tokigt vi låg men han bara klippte till och flög över, och jag satt som en vante uppepå. Underbarn är vad han är!

Red Kim också, som går väldigt bra, känner att hon har lite svårare i vänstervarv, men hon kämpar på och vill alltid göra rätt för sig. Hon har fått så sjukt lätt för att flytt rumpan, nästan så hon är lite för känslig. Så nu blir det bara att träna rakriktning i några dagar, rider ju fortfarande på bara rakt spår i trav och det ska jag fortsätta med :) 



Tänk att en sån här kommer hem till mig om fyra veckor drygt! *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0