Sådärja!

Nu så börjar designen bli lite bättre, men den är inte klar än :)

Aja, i helgen var jag iaf hund och husvakt till två vi känner, de har 5 labradorer och bonderi så de bor på en stor gård. En av hundarna är en valp och så grymt söt och charmig, man ville bara ta med han hem! Synd att vi redan har en hane så det skulle nog inte fungera med en till. Lilleman heter han, hur duktig som helst fast han bara är 10 veckor. Han är faktiskt till salu, så om ni är intresserade av en grymt trevlig hund så kan ni slänga iväg en kommentar.
Vi hade lite som uppgift att kolla att allt på gården stod rätt till när de som skötte ladugården inte var där. Eftersom det var så kallt i helgen (-30) så frös vattnet, så två gånger pajade en vattenkopp till kalvarna. En gång när jag tittade in i kalvhuset så stod det bara och spruta vatten ut från ett rör som hade spruckit, stackars kalvarna vart helt blöta! 
Skrattade lite för mig själv när jag och Pontus var ut på sista vändan för kvällen, så gick jag in i ladugården för att fördela foder och dra lite skit. Så tänkte jag för mig själv "Vad gör jag halv elva en Lördagskväll? Jo jag är i en ladugård och drar koskit, och trivs med det" Normal 16åring alltså..  Haha :)



Är han inte söt? :D



Tillbaka till idag, red ju som sagt var Kim för första gången på en vecka. Red ganska kravlöst och hon var jättefin! Inte alls nå stel eller så. Prövade ju ett KK-bett, lite svårt att avgöra efter en gång om det är någon skillnad, men hon kändes väldigt bra i handen. Hon kan ha en tendens till att få lite hög nacke och bara dra ihop sig när hon inte har gått riktigt på några dagar, men det gjorde hon inte idag, hade väldigt mycket stöd i handen. 
Dock var bettet lite långt så jag ska byta till ett kortare, men jag vet inte om jag ska ta ett med fasta ringar eller lösa? Har ju alltid ridit med lösa ringar förut och det har fungerat bra, ibland kan hon ha tendenser till att tappa stödet lite, men idag när jag red med fasta så kändes det jättebra, men det är så svårt att veta när man bara har ridit med det en gång. Skulle vilja hoppa med ett med fasta ringar innan jag kan avgöra vad som känns bäst. 



Ja ni ser ju att det är lite långt, och där tar man ju inte ens i tygeln. Bettringarna var i största laget också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0