Dagens träning

Hej! 
Har varit och hopptränat med Kim idag och det gick jättebra! Tänkte berätta lite kort om dagen först.
Gick upp före åtta och tog hästarna, mockade och fixade allt som ska fixas där. Var klar med allt halv tio typ och sen spenderade jag dagen med att diska, tvätta och städa. Haha det lät värre än vad det var! Har även kollat på lite tapeter till mitt hus och ju mer man funderar ju mer osäker blir man, ska man ha enfärgat? Mönster? Mörkt? Ljust? Blir tokig, kommer sluta med att gipsskivorna får synas, haha.. 

Träningen gick iaf skitbra. Red utan martingal och jag tyckte det fungerade bra, förut har det inte varit ett alternativ att ta bort den, men jag har slutat att använda den mer och mer och hon har fungerat så bra så jag struntade i den idag på hoppningen.
Det var första gången jag tränade för Erik Berggren och jag tyckte han var jättebra, han sa precis de sakerna som är Kims svagheter, att kunna ta stora men långsamma galoppsprång. Hon tycker nämligen att det är mycket bättre att studsa istället för galoppera ;) haha nejdå men hon har svårt att hålla en jämn galopp hela vägen fram till hindret, men idag fungerade den delen skitbra. Avslutade med att hoppa lite hinder på 110-120 och de satt som en smäck :) Det här passet var egentligen ett så kallat markarbetespass så vi travhoppade en hel del och hoppade mycket studs och det är kanon för Kim, att bara hoppa en massa höga hinder är inte det som är svårt med henne. 

Nu ska jag hänga upp ett nytvättat schabrak på tork och sen ska jag ta en välbehövd dusch :) Kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0