Något jag gör varje dag!

Är att skritta över cavalettis/sockerbitar när jag skrittar fram om skrittar av.
Är väldigt lösgörande och bra för hästen att göra höga kliv, fick detta tips för massor med år sedan och jag tycker det är kanon. Kiropraktorn pratade faktiskt om det för bara några veckor sedan...
Om de har någon låsning och sitter fast så hoppar de oftast över bommen istället för att kliva, för då kan de fuska på ett helt annat sätt, när de kliver måste de lyfta alla fyra benne lika högt! ;) Kim hon fattade ingenting i början och hoppade men nu vet hon exakt hur hon ska göra :)



Det är alltså sånna jag använder, fast jag har alltså bommen på högsta så den är typ 40-50 cm hög :)

Det här var säkert ingen nyhet för många, men det är en bra och enkel övning som alla kan göra! Kanon på dressyrhästar också :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo då :) alltid någon som lär sig av det du delar med dig :) Iaf jag :)

2011-06-20 @ 07:54:30
Postat av: Stina

Laman hoppar för att hon är lat... ^^

Men hon har blivit duktigare iaf!

2011-06-20 @ 19:24:32
URL: http://fotostinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0