Nu har jag massor att berätta!

Börjar med att berätta om att Kim går jättebra (fortfarande) och har hunnit med att hoppa henne två gånger faktiskt, inte så högt, 1m typ. Men hon har hoppat väldigt bra, hon är hur cool som helst och väntar in hinderna på ett helt annat sätt än hon gjort förut. Förut har hon blivit hispig, kört upp huvudet och när jag legat lite tajt så har hon blivit studsig. Men inte nu, jag tycker hon använder galoppen på ett helt annat sätt nu och då kan jag få en mycket bättre ridning.
Hade tänkt att tävla i Säter i helgen men den tävlingen vart tyvärr inställd på grund av för få anmälningar, jättetråkigt! Satsar istället på att träna på Torsdag för Maria Grane, ska bli jättekul, dock är träningen i Vansbro som känns som mitt ute i ingenstans, plus att det tar typ över 2 h att åka dit, menmen vad gör man inte för lite träning ;) Har tränat för Maria förut och jag tycker hon är jättebra! :)

Både Laman och Kim har blivit av med pälsen också, superskönt tycker båda så nu slipper det bli lika svettiga i den här värmen. Vissa tycker att man inte ska klippa på sommaren, men det är mycket mer päls än man tror! Speciellt Laman som har supertät päls. Kim som svettas jättemycket får det också lite bättre nu :)

Har även hunnit med att tävla Pi igen! Var Div I finalen igår, laget kom trea och slutade på en andraplats totalt. Det är vi jättenöjda med! Laget som vann har ju flera ryttare som rider MSV B så det var värda att gå upp i eliten :) 
Jag tycker vi gjorde det jäkligt bra, jag har ju bara tävlat Pi 3 gånger, det här var Fannys andra LA och Emma och Caroline har inte heller ridit speciellt många LAn.
Vi slutade på åtta fel men det var bara små skitgrejer.
Jag fick fyra fel med Pi, ett skitstopp på tvåan som var en oxer. Tar på mig det själv. Hon var superladdad på framridningen/framhoppningen och gjorde luftsprång och sånt så jag vart lite passiv och litade lite för mycket på henne, men efter det började jag rida så då jäklans hoppade hon, kom nära på ett räcke annars var hon klockren på de andra hindrerna! Är jättenöjd med henne :) Tackar Sarah för lånet av henne!



Andra roliga saker som har hänt är väl att jag har införskaffat mig en iPhone 4! Supernöjd :)



Har varit på bio också!
Nya Pirates of the Caribbean filmen blev det, vart överraskad att den var så bra faktiskt :)
Hade inga större förväntningar på den, det brukar ju liksom börja gå utför när man gör många filmer i en serie, men jag tycker den höll måttet!
Tror alla fick en liten crush på "prästen"/Sam Caflin! 



Har varit och jobbat idag :)
Haha, när man tar in korna så får de gå i en såkallad "kogata" en väg som är mellan hagen och lagårn. Så när jag kom gåendes där med alla så var de nästan framme då blir de rädd för något och kutar hela vägen tillbaka till hagen. Alltså jag har aldrig sett en ko springa så fort som de gjorde då. De såg mer ut som 40 tokiga hästar istället för 40 tokiga kor. Haha de som ser så klumpiga ut annars kutade på rätt bra kan jag säga ^^ 
Vart väl inte så glad när det hände, men nu skrattar jag åt det ^^ haha

Kor är fina djur :)



Nu ska jag duscha och sen sova! :)


Kommentarer
Postat av: Yoshi

Du måste (för hundrade gången) skriva när det är jag som tagit någon bild som du använder på din blogg.

2011-06-07 @ 21:58:14
URL: http://fotostinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0