Fredag, Lördag, Söndag, Måndag

Sämst uppdatering jag vet, inte har jag någon anledning heller. Igår tänkte jag till och med börja ett inlägg men jag hade ingen lust att skriva.

I Fredags skrittades Kim ut och sen åkte jag in till stan för att se när Pontus tog studenten!
I Lördags var det fest med gamla högstadieklassen, haha alla var sig lik och vi hade det lika galet som vanligt! 
Red Kim i ridhuset och galopperade över bommar, red i en halvtimme bara men hon var sjöblöt av svett för att det var så sukt kvaft! Det vart en kort men intensivt pass och hon var jättefin!

Igår vilade hon och idag gick hon på banan.
När jag började var hon skitstel i högersidan, hon var jätteojämn och det har hon verkligen inte varit på sistonde! Så jag började med mycket skrittarbete för att få henne helt eftergiven i båda sidorna, gick ganska fort faktiskt och sen var hon superfin resten av passet. Travade inte så mycket och galoppade lite mer, hon fick gå i en ganska hög form och verkligen sätta sig på bakbenen. Gick jättebra och avslutade med att skutta över en cavaletti, hon lyssnade grymt bra både före och efter även fast hon är superladdad just nu! Hon har nämligen börjat äta lite havre utöver den vanliga müslin och det märks. Men hon är fortfarande lika lydig, min prinsessa!
När jag hade ridit klart fick hon stå med back on track på framknäna och på ryggen, alltid bra :) 

Efter jag hade ridit åkte jag och mamma in till Borlänge stad för att inhandla lite hundprylar till min lilla Astrid som anländer om två veckor! Hittade en superfin säng + lite andra bra saker som en pläd, leksak, tuggben, karda till pälsen och en sele till bilen!



Bild från träningen i Torsdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0