Tävlingen igår

Blandat resultat igen. 
Första klassen kom jag fyra i, hon var skitfin! Inte i en bom, allt stämde och jag fick äntligen rida en omhoppning, haha har ju inte gjort det sen i höstas. Där var hon verkligen på hugget, "jagade" hinder och ville verkligen hoppa. 
Men LAn var precis som sist, all ork som bortblåst, stannade ut mig på en oxer ur sväng, igen. Men det kändes verkligen inte som Kim att rida. Kim VILL hoppa, hon stannar ALDRIG, hon gör allt för mig och så fort hon ser ett hinder spetsar hon öronen och laddar till lite extra. Allt det där fanns i första klassen, men inget av det fanns i andra. 

Mamma ska iaf ringa ATG imorgon så ska vi kolla upp henne grundligt, ta blodprover, kolla så hon inte har ont någonstans, osv. 

Min första tanke igår var "hon vill inte hoppa oxrar ur sväng". Men sen så tänkte jag på hur hon vände upp med bara ett galoppsprång framför på en kombination med oxer in i LBn, oxern i LAn var inte ens maxad på varken bredden eller höjden, och då hade hon flera galoppsprång framför. Precis innan vi åkte till Göteborg tränade jag på just oxrar ur sväng, som hon då hoppar klockrent och de var betydligt större än den igår.
En annan sak jag tänkte på var att hon var svettig efter typ en kvarts framridning, hon är helklippt och blir vanligtvist inte svettig för ett hårt dressyrpass ens. Sen tänkte jag "Hon kanske inte orkar gå två klasser". Men då tänker jag på i höstas då hon gick två klasser utan problem, när sista klassen var LA med förhöjd omhoppning. Det gjorde hon som ingenting. Att hon ska fått sämre kondition under vintern känns inte så troligt eftersom jag ridit för fullt hela vintern, bortsett från vilan hon fick efter förra tävlingen och när det varit jättekallt.
Jag har ju inte haft henne i ett år ens så jag vet inte om hon reagerar på pälsfällning, brunst osv, men jag märkte inte va något sånt igår.  
En annan mysko sak var att när jag hade stannat ut mig så tog jag ettan, emn jag fick stanna i ridhuset eftersom jag inte hann ut innan de stängde, och när jag stod still i hörnet och väntade på att ryttaren efter mig skulle hoppa klart så stog Kim och skakade, om det var för att hon var skärrad efter att ha stannat eller om det var något annat vet jag inte. 
Aja, nu får hon bara va tills vi kommer iväg till en veterinär.

Kommentarer
Postat av: Jessi

Vilken otur du verkar ha haft på de senaste starterna i LA. Hoppas ni hittar tillbaka till de "höjderna" på tävlingsbanorna snart igen.



Från vad jag minns då jag red henne (dvs innan du köpte henne) så har hon alltid varit lite besvärad av högre oxrar, speciellt när man kommer en aning långt ifrån. Hon går hellre in i botten, vilket inte är så bra. Anledningen är att ryttaren som hade lånat henne innan hon kom tillbaka till stallet hon stod i förut inte hade sinne för hinder och bara körde in henne i botten hela tiden. Så hon har varit lite osäker på att hoppa av en aning längre ifrån. Om det hjälper dig eller inte vet jag inte, men tänkte bara berätta i alla fall. :)

2011-03-07 @ 20:09:30
Postat av: Linda

SV Jessi: Ja jag hoppas verkligen det jag med!



Okej, tråkigt med människor som ska göra så med sina hästar..

Men jag tycker faktiskt att gå av stort har fungerat bra, nästan så att hon trivts bäst med det. Men det kanske är för att jag inte varit medveten om att hon haft det problemet som det har fungerat bra. :) det gångerna hon har stannat nu så har ingen av gångerna varit när hon legat stort, snarare att hon legat lite kort. Men det är alltid bra med lite bakgrundsinfo :) Pussa Isabelle från mig, jag saknar henne :)

2011-03-07 @ 23:23:12
URL: http://lindastrandberg.blogg.se/
Postat av: Jessi

Okej, men va skönt att hon blivit bättre på det:) hade ett helvete med att försöka får henne säkrare, men det verkar ju som hon blivit det med dig nu så det är ju super bra!



Jag ska pussa på Isabelle från dig - hon blir nog glad ;) Du får pussa på Kim från mig, hehe :D

2011-03-08 @ 18:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0