Friskförklarad

Jajemen nu är lilla Kimsipimsi helt bra i benen. Vissade ingen som helst reaktion vid böjprov, så det var skönt.
Så nu ska hon skritta 10 dagar till, travas 10 dagar, sen travas och galopperas 10 dagar till. Sen är det bara att köra på som vanligt.

Så nu för att förebygga att det här inte kommer tillbaka så ska jag:

- Ge henne glukosamin (eller snarare fortsätta, hon har ju ätit det ända sen hon kom till oss)
- Inte rida på volt mer än nödvändigt, sliter mycket mer än att rida rakt fram.
- Hon ska få nya skor som är avfasade så att överrullningen när hon går blir lättare = underlättar för senor och leder.
- Sen tänkte jag börja tömköra 1 gång i veckan, men det är mest för att det är bra att få se henne från marken.
- Sen ska hon få en dag i veckan där jag går med henne i en timme.



Ska bli så kul att börja hoppa henne igen!

Kommentarer
Postat av: Stina

Du måste skriva varje gång du lägger ut en bild som jag har fotat att det är jag som fotat den.

2011-05-02 @ 20:14:51
URL: http://fotostinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0