Ridit stooor häst idag

Tjaaa!

Inte förrens nu har jag haft tid och sätta mig vid datorn och skriva om min dag, som har varit ganska bra faktiskt!

Först var det ju skola som för de flesta andra i min ålder, snackade betyg och kollade på film. Inte så ansträngande alltså. Fick VG på läs och hör i engelska, det är jag väldigt nöjd med faktiskt eftersom jag tyckte det var APSVÅRT!
Efter skolan tog jag bussen till Borlänge där Terese hämtade upp mig, vi drog upp till Leksand för att klippa och rida Pi. Känns som jag är i Leksand var och varannan dag nu, jag som tidigare varit där typ 5 gånger i mitt liv typ, haha.
Pi vart iaf väldigt fin när hon blev nyklippt, den ponnyn sätter tydligen vinterpäls på sommaren (??). Så nu slipper hon bli sådär jättesvettig.

Red henne i en av hagarna där och i början var hon stel som en panzarvagn! Skrittjobbade mycket till att börja med, hon kunde knappt ställa sig helt till höger men till vänster var hon helt eftergiven. Men efter ett envist nötande så släppte även högersidan någolunda så då började jag trava. Traven var hon fin i, böjde mycket, flyttade rumpan, gjorde övergångar och tempoväxlingar så hon skulle komma loss i hela kroppen. Det släppte bra och hon vart avslappnad och fin. Galopperade inte så jättemycket, men det jag gjorde var helt okej, inte lika bra som traven. Hon hade väldigt svårt att komma ner med nacken och få en rundare galopp. Jag tänkte åka upp och rida henne på Lördag igen så då ska jag fortsätta med det där!

När vi var klara där så åkte vi tillbaka till Tereses anläggning och jag fick rida en av hennes storhästar som jag ska tävla i Div III på Söndag, haha!!
Över 1,70 är hon så det är väldigt stort för lilla mig som inte ens är 1,60. Var en jäkla skillnad från att ha suttit på en C ponny kan jag säga ;)
Red runt lite och kände mig för, tog några språng för att vänja mig :P
Höll på att flyga av en gång, är liksom inte van vid den där jättegaloppen så jag trodde hon skulle ta ett till före en oxer men hon hoppade av stort istället. Hon sköt som fan med ryggen så jag hamnade på halsen och hängde där tills jag lyckade kravla mig upp ^^ Kände mig som en riktig nybörjare där! Men sånt får man bjuda på ;) de andra fick sig ett gott skratt iaf!
När hon kom igång var hon faktiskt väldigt rolig att rida :)

Just nu har jag duschat för en stund sen och sitter med en så kallad "färgbomb" i huvudet som ska sköljas ur snart. Få se om det blir något reslutat, kanske är helt rödhårig nu. Men det är snyggt så det skulle inte göra något!
Har sovmorgon imorgon men ska sova ganska tidigt iaf, nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0