Dagen ridning

Har faktisk ridit två hästar idag för omväxlingens skull. 
Har lovat att rida Leo (en av de inackoderade hästarna här) därför att Mathilda och Amanda har åkt till Drammen i Norge i två veckor för att tävla där. Alltid roligt att få rida storhäst, känns som jag utvecklas mest då. Känner mig kanska klar på ponny om jag ska vara ärlig även fast det fortfarande är kul, fast Kim har inte så mycket ponny över sig, hon känns inte alls speciellt liten när man rider henne efteråt. 

Red han lite på ridbanan, red mest runt och hittade lite knappar och lärde känna varandra. Har ju aldrig ridit han förut så. Han var väldigt härlig att rida, absolut en typ av häst som jag gillar! :)

Skrittade Kim lite på banan, hon har haft lite uppehåll på allvaret de senaste dagarna, men hon var fin för det :) gjorde inget speciellt, checkade så att allt kändes bra. Kan dock säga att det syns på magen att hon tar det lugnt och har börjat äta gräs! När hon lägger på sig fett så blir det bara på magen så hon ser ut som en ridskoleponny just nu. Laman hon lägger på sig lite över hela kroppen så hon får inte så mycket mage, men hon får en rund och fläskig rumpa ;) Är inte speciellt stolt över mina hästars figur just nu (inte min heller för den delen). Men när Kim får komma igång igen då ska hennes form slipas!

I början av säsongen va hon riktigt slimmad och snygg!





Kommentarer
Postat av: linda

Vilken fin bild!

2011-04-29 @ 11:32:52
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/
Postat av: Stina

du har ju bara en häst. lol. den andra är min

2011-04-29 @ 12:16:12
URL: http://fotostinas.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

En otrolig fin ponny du har :)

Det ä så här...Av en slump fick ja se att du nu tävlade och red Kim, och hon ser ut att må toppen!

Jag har själv ridit henne under 2-3 år och var den första som på riktigt tog ut henne på tävlingsbanorna och blir jätteglad att se att hon får tävla oh hoppa idag oxå då jag vet att hon älskar det!!

Du får jättegärna höra av dig och berätta mer om hur hon mår då hon betytt väldigt mycket för mig :)

[email protected]

2011-05-01 @ 14:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0