Dagens ridpass

När jag gick ut i stallet så kom jag på den geniala idén, jag ska tömköra henne lite idag! Men tror ni att jag hittade mina tömmar? Såklart nej, så det var bara att sadla och rida istället. Lite tråkigt eftersom jag blev väldigt sugen på att tömköra. Får ta och leta på tömmarna någon dag, och köpa en ny gjord, den jag har är lite liten för Kim eftersom den är anpassad för typ B-ponnyer. 
Men hon var väldigt fin när jag red iaf. Eftersom hon har blivit så jämn i sidorna så red jag mycket på rakt spår idag. Gjorde mycket halter, hon tycker det är ganska tråkigt, hon stannar alltid i typ en sekund och sen kör hon upp huvudet och börjar gå igen. Varför ska man stå still när man kan gå? 
Men efter ett tags nötande så vart halterna riktigt bra så då gjorde jag lite ryggningar. Hon drog lite till höger då, så jag försökte att få henne att backa rakt bakåt, gick hyffsat bra. Men jag ska fortsätta med det nästa gång. 

Tycker den här ser ganska bra ut, ser ganska bekväm ut iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0