Husbygge m.m.

Hej!

Kan börja med att säga vilken awsome dag det har varit. Den har varit kul och lärorik, och ett fantastiskt väder på det gjorde inte saken värre. Har varit med hantverkarna idag och hjälpt till att isolera, lägga golvvärme och armera till mitt framtida hus på gården. Höll på med det fram till lunch ungefär. 

Har ridit både Kim och Laman idag. Först red jag ut Laman med Mathilda, kravlöst och mysigt :) Sen skrittade jag Kim på ridbanan (Första gången för i år!) och jobbade henne. I början var hon ganska stel och stum, men det lossnade fort och hon var riktigt fin och mjuk i slutet. Det jag mest gjorde var att få henne så låg och rund i formen som möjligt, böjde mycket åt båda hållen, rollkur ;) haha nejdå! Tränade även på att fast hon ska böja halsen mycket så ska inte ytterbogen försvinna till andra sidan ridbanan typ. Det gjorde jag genom att rida på volt och samtidigt som jag ställer innåt så flyttar jag henne med ytterskänkeln. Det gick helt klart över förväntan, hon gjorde det hon skulle och försökte inte ens smita en enda gång, duktig hest :)

Tog av alla hästarna täckerna idag och gud vad det myste! Hade de ute till klockan 18.15 och när det hände senast vet jag inte, vanligtvist så går de in vid 15.30.



Det här har jag alltså gjort idag

Kan även berätta att jag ska tävla på Lördag, ska rida några ponnyer åt Terese Jons. Har inte suttit på alla, men jag ska bara rida LC så. Ska bli jäkligt kul iallafall, åker upp imorgon kväll och sover där. Tävlingarna börjar inte förrens 13.00 så det är skönt. 

Nu ska jag kolla på How i met your mother :) Ovanligt va? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0