En bra dag

Tänkte skriva ett inlägg som låter lite gladare än det som jag skrev igår, haha, men gårdagen var verkligen seg så. 
Kom in från stallet för en stund sen, red Kim i ridhuset. Tränade väl inget speciellt, checkade så att allting fungerade, gas och broms, sidvärts, yttersidorna osv. Hon var iaf jättefin, i galoppen tänkte jag verkligen på att jag skulle rida med mer ben och sits än med hand, blir ju lätt för mycket hand när man har en lite piggare häst. Men det gick väldigt bra, fick en väldigt stor och luftig galopp, härlig känsla!



En ganska osmickrande bild på en nöjd Kim efter dagens dressyrpass :)

När jag kom hem från skolan idag så kollade mamma på Sprint VM, även fast jag aldrig riktigt förstått grejen med längdskidor så fastnade jag framför TV. Herrarnas final var ruskigt spännande, slutade med svenskt guld iaf, heja Sverige och Marcus Hellner! Man blev riktigt imponerad när man såg hur han drog ifrån Northug och de andra, helt överlägsen :)



En annan rolig sak är att jag mailade en kennel igår angående valp, ska nämligen köpa hund till sommaren. Så nu hoppas jag på svar så fort som möjligt!



En sån här hund är det jag ska köpa, en welsh corgi pembroke :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0