Dagens ridpass

Hade tänkt rida ut på Kim idag, men såklart så skulle det regna och när man är bortskämd med ridhus är det klart man inte rider i regn frivilligt! ;)
Det kan vara mysigt ibland, men sadeln, eller allt läder blir så äckligt!

Började att skrittjobba henne och gjorde bakdelsvändingar och framdelsvändingar, de har hon blivit riktigt duktig på. Hon släppte ordentligt och var supermjuk. Började trava med lite halvlålnga tyglar och gjorde mycket övergångar. Ville få henne att ha en bra balans och bara trava på utan stöd i munnen. Gick bra och eftersom så kortade jag upp tyglarna mer och mer och började jobba henne lite mer "på riktigt" . Fortsatte med övergångarna som hon gjorde jättebra :) Galopperade jättelite, eftersom hon var så fin och jag ville inte nöta, hon har gått så mycket på banan/ridhuset nu. Gjorde både öppnor och slutor helt klockrent åt både hållen, hon som hade så svårt i höger varv när hon kom, nu känner man knappt någon skillnad, enda att hon kan vara pyttelite stel i högersidan innan hon har kommit igång.  

Red Laman lite senare också, först red jag igenom henne riktigt så hon var mjuk och avslappnad och sen hoppade jag lite. Hade bara ett räcke och en cavaletti, men hon tyckte det verkligen det var superkul! Haha tokhäst! Hon är verkligen som ett katt över hindrerna, superhärlig känsla man får på henne. 

Mer som har hänt idag är väl typ att jag har städat både stallet och mitt rum. Var tvungen att sortera lite kläder inför helgen. Ska nämligen till Göteborg och Metaltown! Tredje året vi åker dit och det ska verkligen bli asum! Vi åker imorgon och kommer hem på Söndag :)




Såhär vart det efter städningen :)

Vart ingen extrem skilland direkt, men jag fick lite mer ordning och blev av med lite saker som bara var ivägen. Satte dit en liten korg också som jag kan ha benlindor och paddar i, förut har de fått dela korg med benskydden, men det var varit himla osmidigt så då gjorde jag såhär :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0