Kim!

Nu är Kim riden, eller jag det var jag klar med redan vid halv sju men har inte tagit mig tid vid datorn förrens nu :)

Red iaf ett pass med fokus enbart på att få henne så lösgjord och jämn i sidorna som möjligt. Hon fick ha en väldigt låg nacke hela passet och hon skulle ta stora men lugna kliv/galoppsprång. 

Jag förstod redan innan jag började rida att hon skulle vara lite stelare i högersidan idag, kände det i måndags när jag hoppade henne men då red jag aldrig riktigt igenom det bara för att det var typ 30 grader varmt och jag prioriterade hoppingen framför dressyren den dagen. 

Började med mycket skrittarbete innan jag började trava, hon är alltid lite bättre att rida efter att ha skrittjobbat henne länge och det var inget undantag idag. Hon var jättefin, kunde få en superlåg nacke som jag inte hade kunnat få fram för ett halvår sen på henne. Hade mycket fokus på att hon skulle böja halsen/nacken precis likadant åt båda hållen, hon ska ha huvdet helt rakt och inte vika in mulen mer åt något håll, svårt att förklara men jag hoppas någon fattar.
Galoppen var också jättebra, fick en riktig storhästgalopp. Galopperade inte speciellt mycket, jag ville inte sitta och nöta när hon redan var så fin, sen så ska hon ju hoppträna imorgon så då vill man ju ha mycket energi kvar tills då :)

Lite kul att min syster blir med och fotar/filmar imorgon så då kanske det kommer lite nya bilder och filmer :)
Ny ska jag och mamma ta en kvällspromenad med hunden.
Ha en bra kväll!



Älskar den här bilden på mig och Kim från i höstas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0