Limelight

Red Laman idag, såhääääääär fin var hon :D Älskade ponny!

Satte på dressyrsadeln, spände magmusklerna och red ett ordentligt dressyrpass. De gamla takterna satt i fast det är 3 år sedan vi tävlade dressyr, det är fortfarande så himla kul att rida henne, fast jag haft henne sen jag var 11 så känner jag att jag fortfarande kan utveckla min ridning när jag sitter på henne. Egentligen är det ganska synd att hon är B ponny (dock en stor sådan!) för hon är verkligen en storhäst i litet format. Hon har ett scoop och ridbarhet som jag känt på få ponnyer, hon ligger fortfarande i topp på de hästar jag ridit som är härligast att hoppa! Kommer ihåg när jag tränade för en som heter Martin (ridit 1.50) så sa han "Om hon var 2 dm högre skulle jag ta med henne hem på en gång"

Det som är roligast med henne är att allt hon kan har jag lärt henne, allt från galoppombyten till sluta.
Att som 12-13 åring utbilda en häst från att bara kunna springa fort och hoppa högt till att gå LA dressyr och komma ut från banan med ett protkoll fullt i åttor och beröm av petiga dressyrdomare, det är en sak jag är väldigt stolt över. Även fast jag satsade större i hoppningen och inte riktigt uppnådde det (har placeringar upp till LA med henne) så har jag lärt mig otroligt mycket på henne.

Det här är precis i början när jag tävlade dressyr :)






Två hoppbilder på henne också :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0