Mirre

Nu har jag ridit Mirre och det gick jättebra! Tredje gången jag rider han nu och det känns redan skillnad, så det är superkul att rida honom. Jobbade mycket övergångar för att få han kvick för skänkeln, blir ju lätt att man "segtrycker" när de inte händer något på en gång. Det fungerade jättebra och han blev jättelydig.

Han var fin i galoppen också även fast han behöver träna mycket galoppfattningar, men det är ju så med de allra flesta unghästar, det märks att han är starkare i vänster eftersom han är löshoppad väldigt mycket så han har mycket lättare för att fatta vänstergalopp än högergalopp. Blev fel galopp hela tiden i högervarv, men efter ett tags nötande så gick det att fatta rätt. När han väl är i gång i galoppen är det inga problem :) Ska rida honom på Fredag igen, lite tufft att köra flera dagar i rad, hästen är ju helt slut efter passen!

Funderar på om man ska höra med mig om någon har lust att äta semla mig imorgon, det är ju trots allt fettisdagen idag, fick en liten bit av en semmeltårta idag, det var gott :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0