Ridpass

Nu har jag ridit Laman och det gick jättebra. Hade inga större förväntningar efetrsom hon inte har dressyrat på typ en vecka, men hon var jättefin! Hur mjuk och lätt munnen som helst = En väldigt lösgjord Lama. Hon är sån så är hon stark så jobbar hon inte alls resten av kroppen men är hon lätt i handen så är hon hur avslappnad som helst och jobbar jättebra. Jag gjorde mycket öppnor och flytta in baken, i galoppen tränade jag på att hon skulle bära sig själv och inte att jag ska bära runt henne hela tiden, avslutade med att göra galoppombyten och som vanligt så skulle hon lägga in ett litet glädjebocksprång ;P Men jag brukar inte bli arg på henne när hon gör så eftersom hon endast bockar av glädje :) 

För dom som inte vet så kallar vi Limelight för Laman :) Har hänt flera gånger att folk frågat mig om jag verkligen rider på en Lama när jag berättat om henne, haha!

Kan även berätta att det gnistrar i Kims ögon! Hon är verkligen på G och bara väntar på att tas ut för att ridas, tyvärr så är det ett tag kvar :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0