Kimsipimsi

Anledning till att jag inte bloggat i helgen = inte haft något att blogga om. 

Red Mirre igår kväll, och har kollat på SM på liveTV, det är väl det enda jag gjort i hästväg den här helgen. Annars har jag och Pontus kollat på film, ätit glass och typ inte gjort någonting, hjälpt mammas kompis med lite saker i hennes lägenhet har vi gjort. 
Mirre gick iaf jättebra igår, gick över lite bommar för första gången, inga problem, han fattade på en gång. Galoppfattningarna satt riktigt bra också, går bara framåt med han just nu. Ska försöka komma ihåg att ta någon bild på han, han är iaf mörkbrun, en liten stjärna och mäter circus 164 över havet, värsta nacken har han också :) Superfin! 

Idag började jag 12.15, så jag hade en fet sovmorgon kan man säga, sov till halv tio, ändå hann jag med att rida Laman och gå in och duscha och göra mig iordning i lugn och ro. Var iaf i skolan 1,5 h, letade fram 10 svåra ord, det var det vi gjorde. Värd skoldag alltså.. 
Pappa hämtade mig och när jag kom hem var det bara att hoppa in i den andra bilen och åka med Kim till ATG. 
Fick svar på varför hon inte varit sig lik i hoppningen, markerade en grad på höger framknä och vänster bakknä, även lite i höger framkota, så hon blev behandlad på de tre ställerna. Så nu ska hon skritta i tre veckor och sen ska vi tillbaka och kolla igen. Men även fast det såklart inte är kul med en skadad häst så känns det bra att veta varför hon inte varit sig lik, istället för att man åkt hem med en häst som är helt fräsch och blivit ännu mer fundersam vad felet är.

Så nu blir det väl att hoppas på att hon är helt bra nästa gång så man kan komma igång igen. Känns iaf bra att vi åkte och kollade henne nu på en gång istället för att man skulle ha tränat ännu mer och hon fått ännu ondare. 



Kommentarer
Postat av: Jessi

Oj :O ja då var det ju inte konstigt att hon betedde sig konstigt. Stackarn vet ju inte att man kan visa att man "har ont" på annat sätt. Hon springer ju tills hon dör liksom, oavsett om hon inte är helt fräsch.



Bra att ni hittade det nu i alla fall:D

2011-03-14 @ 22:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0