En låång dag

 

Men den var bra ändå!

Har varit på tävling från 08.30 till 19.30. 11 timmar i stekande värme. Men det var värd mödan. 

Börjar med Mini: Hon gick en LD med en tjej som rider uppe hos Terese  (därför vi var där så tidigt). De var iaf nolla och det så bra ut! Sen red jag henne i en LB, hon var ovanligt lugn på framridningen men hon tände till på banan och var jättefin. Fick ett pet på ett räcke ur sväng, kom i korsgalopp och han inte ändra + att jag var lite dålig att räta upp mig, och eftersom hon hade korsgalopp så kom hon inte tillbaka särskillt bra, så rev den. Men efter det hoppade hon som tusan och var jättefin!

Lady: Red en LC med henne, det var hennes första LC och första utomhustävling. Hon var lite spänd och kikade på alla som stod runt banan men hon hade ingen tanke på att stanna. Fick ett pet här också, en skitgrej och det var bara för att hon spänd och inte hoppade igenom sig riktigt.

Pideli Pi: Red en LB som förklass med henne innan laget. Hon var superladdad och tyckte det var jättekul så vi skutta runt felfritt. Var Bedömning A stillbedömning. Fick väl typ 36 p (haha!) Men det skiter jag i det var inte det som var viktigt. Stod typ "hästen ska galoppera balanserat!". Jag skulle bra gärna veta vad hon menar med det, för jag hade en bra galopp med mycket tryck, väldigt balanserad skulle jag säga. Menmen vill man att ungarna ska rida i undertempo så.. 
I lagklassen var hon också superduktig och var nolla i både grunden och omhoppningen. Kämpade på som bara den trots att det var varmt och hon började bli trött. Är verkligen jättenöjd :) 
De andra i laget red också felfritt i grunden så vi gick till omhoppning tillsammans med 5 andra lag. Märktes att många blev nervösa så det blev mycket riv och stopp.
Vi var iaf enda laget som slutade på 0 fel så vi vann!Alltid kul att vinna i lag! Det roligaste var nog ändå att vi åkte dit med NOLL förväntningar, vi tänkte typ "det går som det går". Men det gick väldigt bra, alla i laget red skitbra verkligen!

Heja BoRS!

Nu är jag å trött så jag håller på att ramla ihop, tur att jag börjar efter lunch imorgon så jag tänker ta en
FETsovmorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0