Frisering

Friserade Kims man lite idag. Jag är mycket mer rädd om hennes man och svans än vad jag är om mitt eget hår, hennes man är seriöst mjukare än mitt hår och då är det inte en gnutta pälsglans i den. 



Före och efter bilder. Vart ganska nöjd, använder sax när jag kortar ner den och då är det ju lätt att den blir sådär fult spikrak.
För att hålla en bra tjocklek så rycker jag manen men jag ställer mig aldrig och typ "Idag ska jag rycka hela hennes man". Utan jag tar typ lite varje dag, låter den aldrig bli sådär jobbigt tjock. Ganska smart tycker jag, då slipper jag blåsor och ont i händerna och hon behöver inte vara förtvivlad och stressad när man håller på och dra loss massa tussar. Mycket bättre att ta några strån varje dag :)

Det värsta jag vet är halvlånga raka manar, det är så osmickrande för hästens hals, den ser mycket smalare ut än när man har kort man. Speciellt som på en häst som Kim som har väldigt smal hals naturligt. På efterbilden så ser det ut som Kim har mycket mer hals än på första bilden, tycker jag iaf. Dock så stod hon och sov typ när jag tog bilderna så hon ser lite ihopsjunken ut :) haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0