Kim 30 Maj

Dagen började som alla andra Måndagar, med en fet sovmorgon alltså. Halv elva gick jag upp, riktigt skönt eftersom jag gick upp halv sex i Söndags.

Skolan gick fort och när jag kom hem red jag Kim på banan.
Var ganska oinspirerad när jag började rida och travade fram ganska kravlöst, red över lite bommar som låg framme. När jag började galopperade la jag upp stigbyglarna och red utan, gör det så sällan!
Gjorde mycket öppnor, i galoppen har hon lättare att flytta in bakdelen än framdelen, speciellt i högervarv men hon gjorde det bra idag även fast det inte satt helt hundra. Förut vart hon jättespänd och stressad när jag gjorde galoppöppnor men nu var hon fortfarande avslappnad och lugn fast hon hade det svårt. Ser det som ett framsteg bara det :)

Imorgon ska jag göra det jag har längtat efter i flera veckor, nämligen hoppa Kim! Blir väl bara något enkelt, men det ska bli så kul!
Anmälde till hennes första tävling efter behandlingen igår också, blir LB och LB+5 i Säter, dock är det jättelite starter än så länge, Heby har dagen innan nämligen. Hoppas att det inte blir inställt bara, tyckte det var perfekt klasser att börja med.

Avslutar inlägget med att berätta att min hund kommer att heta Astrid :) Stora Björns Astrakana är hennes kennelnamn så då tycker jag Astrid passar bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0