Load up your bullet, shoot me throught the head!



Så skön låt! Haha, var bara tvungen att säga det :)


Tänkte berätta lite kort om dagens ridpass, sen ska jag krypa till kojs.

Började med att rida Leo när jag kom hem från skolan. Red han i ridhuset för första gången, det märktes att han var lite spänd, porten och en pall var jäkligt läskigt ;) Men när han slappnade av vart han ENORMT fin, målsättningen med passet var att få han riktigt avslappnad, red han i en låg form och han fick ta stora lugna kliv. När jag hade ridit klart så var hela frambenen löddriga av skum från munnen så jag ser det som ett gott tecken :)

Sen red jag Kim, i början var hon ganska trippig och spänd, så jag gjorde lite samma sak som med Leo fast bara i skritt då. Så i slutet var hon lugn och avslappnad. 

Sen var det dax för Annikaträning med Mirre, även han var jätteduktig, lilla bäbisen! 
Fick ett riktigt bra driv fram i handen, så nu har han börjat ta mycket mer stöd i handen istället för att glappa lite titt som tätt. Fick göra galoppökningar, han må vara liten (ca 166) men stora galoppsprång har han! Kändes som han tog ridhusets långsida på typ tre galoppsprång, haha, men självfallet gjorde han inte det, men det kändes så. :P

Alla hästar var väldigt fina och det är sådana här dagar det är kul att rida! 
Avslutade sen dagen med att övningsköra till Ica Maxi, det gick bra det med. Så det var inte bara hästarna som var duktiga, bilen var det också! 

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0