Senaste ridpassen

Igår så red jag Kim och Mirre och sen drog jag in till stan för att träffa några tjejkompisar, därför blev det ingen uppdatering. 
Både Kim och Mirre skötte sig bra. Kim var ganska så laddad, men inte så att det var något negativt!
Hoppade Mirre en bana på kanske 80-90? Han var iaf superduktig, hade både grind och plank med. Det här var sista hoppningen för han innan betet. Han går bara en månad och sen ska han igång som vanligt så det dröjer inte så länge :) 

Idag har jag ridit ut på Kim och det gick väldigt bra för att vara Kim! Vanligtvis är det flera kilometers konstant dragkamp trots att jag har både martingal och graman. Hade det på henne idag också, men jag använde inte gramanen en enda gång. Hon var pigg och tyckte det var kul, men hon lyssnade jättebra och tog varenda halvhalt jättebra. Tog lite galopp också utan att hon stressade upp sig, vanligtvist är det helt omöjligt att skritta efteråt men det gick idag :)

Haha tänkte ta kort på Kim innan jag red iväg bara för att det ser så kul ut med alla remmar, när jag rider på banan eller i ridhuset så har jag bara sadel och träns :P Men när jag tog upp mobilen kom jag på att jag inte ens har någon kamera på den, sadface ;) Min vanliga har ju packat ihop så det gick inte ens att smsa så nu har jag en gammal skruttig.

I kväll ska jag upp till Terese och sova där, blir ju nämligen tävling imorgon, ska ju rida Div III, coolt va? ;) haha skämt åsido!
Berättar på söndag om jag överlevde att hoppa en bana med en 172 cm hög häst ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0