Spöregn och annat kul!

Hej!

Anledningen till att det inte blev någon uppdatering igår är för att jag var så förbannat trött, somnade typ på en gång när jag kom hem, var endast uppe lite korta stunder. Var nämligen ute och orienterade i 1,5 h i spöregn, kul det lät va?
Det var bara jag och Jonas i min klass som var dumma nog att ge oss ut, de andra spelade fotboll inomhus.. 
Var iaf dyngsur från top till tå när jag kom hem, var glad att jag hade mina tunna skidbyxor på mig, men jag hade min vanliga icke vattentäta sommarjacka på mig så det var mindre kul. Vi lyckades ta kontrollerna vi skulle så nu ska jag banne mig kräva MVG av idrottsläraren, haha skämt åsido ;) 
Påtal på MVG så fick jag reda på att jag fick det i slutbetyg i projekt och företagande + att jag fick det på det muntliga i engelskanationella. Väldigt oväntat, iaf engelskan. Jag har ju varit det eviga "VG-barnet" hela högstadiet, men nu på gymnasiet har det trillat in flera MVGn trots att jag inte lägger ner något större intresse i skolan.. Aja, dumt att klaga ;) 

Igår gick mamma med henne så jag slapp gå ut i stallet då men jag red henne idag. Rakriktning var dagens fokus idag. Red på fyrkantspåret, på långsidorna hade jag henne spikrak och om hon vart nå ostadig så ställde jag henne pyttelite utåt tills hon slappande av igen. Hon var fin tycker jag, hon blir lite spänd, vilket är lite drygt eftersom hon får pyttekorta steg och hög nacke då. När hon verkligen slappnar av och jobbar i genom sig så for hon mycket mer gung i steget = mycket lättare och bekvämare att rida i. Tränade även på att hon ska ta halvhalterna bra, inte bara dra in mulen och fortsätta i samma takt, fick till några riktigt bra där man verkligen kände hur hon jobbade ryggen :) Ska jobba vidare på det imorgon!

Men dagens höjdpunkt var när pappa kom hem med biljetter till Metaltown!!

Ska bli så jäklans kul, helt fantasiska band som kommer. Bl.a. System of a down som gör comeback! Korn får vi inte glömma heller!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0