Blabla

Som vanligt så lider bloggen på helgerna, men jag ser det positivt för då har jag faktiskt något att göra!

I helgen har jag tävlat och varit hundvakt, så jag har inte sovit hemma någonting.

Var iaf iväg med laget till Storbyn i Lördags och red andra omgången av Div I. Vi satte dubbelnollan även den här gången men blev slagna på tiden av Åsebo så vi kom tvåa. Det är vi supernöjda med! Alla hästar var jättefina och alla red super! Så nu är vi supertaggade till sista omgången om två veckor, vi leder ju sammanlagt så! :)
Red Pidelie Pi den här omgången också och hon var jätteduktig! Superhärlig häst det där, hon är till salu dessutom :) 
Hon skötte sig exemplariskt, fast hon fick frispel på prisutdelningen och tyckte det var bättre att hoppa på bakbenen istället för att hänga med de andra som galopperade ;) 

På kvällen när jag kom hem drog jag vidare till Lövåsen för att vara hundvakt till 6 labradorvalpar! Har tyvärr inga bilder, men det är verkligen gudomliga! Trots att de är riktiga busfrön så längtar jag bara ännu mer tills jag får hem min lilla valp. Allting gick bra och jag och Pontus tog det lugnt och hade det mysigt :) 

När jag kom hem så red jag Kim på banan och hon fick galoppera för första gången efetr behandligen. Hon var jättefin och avslappnad från början, gjorde väl inget speciellt, checkade av att det kändes bra bara :)

Vilket hemskt tråkigt inlägg det här blev känner jag, men jag orkar inte skriva något mer eftersom jag ska upp halv fem imorgon! Kossor som ska mjölkas.


Kommentarer
Postat av: ulrika

Haha förra året när jag tävla pi fick hon också frispel, även när vi red fram i ridhuset i insjön och det blev musik till ärevarvet som var ute började hon studsa och flyga! Snacka om en ponny som älskar ärevarv! :D

2011-05-24 @ 10:16:52
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0