Snack om allt möjligt skit!

Tjaa!
Nu är jag klar med allt vad jag ska göra idag. Skola, två hästar rida + att jag har lagat middag! 
Red ut på Leo och det var skräckblandad förtjusning för han kan jag säga, stenar, soptunnor, mörka fläckar på vägen, diken, ja allt var läskigt i början. Men när jag kom igång och trava och galoppera fanns det inte tid att kolla på allt så då slappnade han av mer. Men när jag var på väg hemåt så travade jag i lugn takt, jag tänkte typ "Nu är han inte alls lika spänd", så helt plötsligt tvärstannade han så jag flög av! Haha så fult, tur att ingen såg. Men det blev ingen dramatisk grej, Leo gick iväg typ 2-3 m och lukta på en gran så det var bara att hoppa upp igen och rida hem. 

Kim red jag en kortis på banan, red mycket slutor. Hon var fin men jag gick in ganska fort för det började blåsa och regna som bara den (det var träning i ridhuset så jag red i paddocken). Märks att våra hästar är väldigt bortskämda och inte är ute i regn speciellt ofta. Båda Laman och Kim började strejka totalt när det börja regna. Inga vildhästar det där :P 

Gjorde även hemlagad pizza till familjen, eller jag fuska och hade färdig deg och tomatsås. Men det blir mycket bättre så!

Har glömt att berätta att jag fått en ny magplatta till Kim också! Den gamla HG-plattan var helt slut i resåren.
Blev en Knights, en sådan på bilden fast i rödbrun. Den känns väldigt mjuk och fin (hatar stela sadelgjordar! eller jag hatar allt stelt läder!) Fina mönstersömmar på sidorna har den också, lite likt det på mina Dyóntyglar faktiskt. Så den kommer nog att passa in bra med de andra sakerna. En annan sak jag gillar med den är att plattan är lite, men bara lite mindre än vad de brukar vara (eller så är det jag som bara använt stora?) men jag tyker det är bra för att då stör den inte frambenen så mycket. Svårt att förklara, men jag har fått för mig att om plattan är för stor så kan den ge skav vid armbågen typ, Laman har fått det av min. Tror ingen förstår vad jag menar, menmen..


Kommentarer
Postat av: Elin Berggren

Jag har också en sådan magplatta! Gillar den väldigt mycket faktiskt! :)

2011-05-25 @ 20:04:07
URL: http://elinb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0